Logistiek management

  • Verantwoordelijk voor het hele interne logistieke proces
  • Plant de strategie voor de procesactiviteiten van het bedrijf (transport, opslag / warehouse en distributie) ten behoeve van de klanttevredenheid
  • Ontwikkelt en implementeert operationele procedures voor de ontvangst, behandeling, opslag en verzending van goederen en materialen
  • Zorgt ervoor dat er systemen geïnstalleerd zijn voor de monitoring van de goederenprocessen (bijv. geautomatiseerd voorraadbeheer, systemen die inzicht geven in levertijden, transportkosten en evaluaties van prestaties)
  • Coördineert en controleert logistieke processen
  • Stuurt teamleiders of managers van onderafdelingen aan
  • Coördineert en alloceert beschikbaar personeel afhankelijk van de (veranderende) vraag
  • Legt contacten en onderhandelt met andere afdelingen, leveranciers, fabrikanten, transportbedrijven, klanten en detaillisten
  • Monitort de kwaliteit, kosten en efficiëntie van logistieke processen, bijvoorbeeld door het analyseren van data
  • Analyseert logistieke problemen, lost deze op en plant verbeteringen
  • Houdt zicht op en reageert op invloeden van buitenaf, zoals wetgeving, relevante regelingen en klantbehoeften
  • Plant, ontwikkelt en implementeert relevante gezondheids- en veiligheidsprocedures met betrekking tot het transport en opslag van goederen


jb managing is in het bezit van het diploma European Senior Logistican (ESLog) afgegeven door de European Certification Board for Logistics (ECBL)
in de onderstaande disiplines:


  • Integrated logistics
  • Resource management
  • People management
  • Transport management


De Europese normen zijn vastgesteld door de European Logistics Association (ELA).